BMW 318d problemen waar je op bedacht moet zijn

Als je overweegt een BMW 318d te kopen, wees je dan bewust van mogelijke problemen. Deze problemen kunnen grote reparaties en vervangingen vereisen tegen een opgeblazen prijs.

Sommige problemen zijn te verhelpen, terwijl andere een professionele ingreep vereisen. Als een van de volgende problemen op jouw auto van toepassing is, wacht dan niet – breng hem meteen naar een monteur voor reparatie!

Hogedruk Brandstofpomp

De hogedrukbrandstofpomp is een essentieel onderdeel van BMW motoren en stuurt brandstof onder hoge druk naar de injectoren, zodat die in de verbrandingskamer kunnen spuiten. Als dit kritische onderdeel uitvalt, kan dat grote gevolgen hebben voor je motor en leiden tot andere problemen met je auto.

Gelukkig zijn er een paar stappen die je kunt nemen om de brandstofpomp in optimale conditie te houden en problemen met dit onderdeel te voorkomen. Een van de meest essentiële is het gebruik van brandstof van merkkwaliteit in je BMW; goedkopere brandstoffen zijn meestal minder verfijnd en bevatten meer verontreinigingen die kunnen leiden tot verstoppingen in zijn systeem.

Een andere manier om de kans op een storing aan de brandstofpomp te verkleinen is je auto op tijd te laten onderhouden. Dit helpt ervoor te zorgen dat eventuele problemen worden aangepakt voordat ze ernstige schade aan je auto toebrengen.

Als je auto begint te sputteren of te “hoesten” als je gas geeft, kan dat een aanwijzing zijn dat je hogedrukbrandstofpomp niet goed werkt. Zonder dat er voldoende brandstof naar de injectoren wordt gestuurd, zal de verbranding in je motor niet goed plaatsvinden.

Om dit probleem op te lossen moet je het inlaatspruitstuk verwijderen en bij de hogedrukbrandstofpomp komen. Doe dit door drie bouten los te draaien waarmee hij aan de motor is bevestigd.

Voordat je met deze procedure begint, moet je de elektrische aansluiting van je brandstofraildruksensor loskoppelen. Deze bevindt zich aan het eind van de brandstofrail bij het schutbord van je auto.


Transmissie

De transmissie is het deel van je BMW dat het vermogen van de motor via riemen en vloeistoffen op je wielen overbrengt. Het is een essentieel systeem dat regelmatig onderhouden moet worden om de levensduur van je auto te verlengen.

Een slecht werkende transmissie kan leiden tot allerlei problemen, zoals hard rijden, moeite met schakelen en vermogensverlies. Daarom is het essentieel om te weten op welke tekenen je moet letten en maatregelen te nemen om deze problemen te voorkomen.

Als de transmissie van je BMW het niet meer doet, laat hem dan snel nakijken. Dat kan je dure reparaties in de toekomst besparen.

Een van de eerste tekenen dat je transmissie slecht werkt is het horen van een diep gerommel van onder je auto. Dit is vaak een aanwijzing dat er iets mis is met je BMW en kan duiden op een ernstiger probleem dat eronder broeit.

Een andere aanwijzing voor een slecht werkende transmissie is wanneer hij traag lijkt te accelereren of niet reageert wanneer je het gaspedaal indrukt. Dit komt omdat de transmissie niet al het vermogen van de motor direct naar je wielen kan sturen, dus heeft hij wat tijd nodig om zich door alle versnellingen heen te werken.

Het kan ook het gevolg zijn van een slecht werkende tankdop. Als het lampje op je dashboard na enkele dagen niet uitgaat, controleer dan je tankdop op beschadigingen.

Een slecht werkende transmissie kan ook schudden veroorzaken als je op het gas trapt, een indicatie van oververhitting. Zorg ervoor dat je transmissie goed gesmeerd blijft, zodat deze soepel blijft lopen en eventuele lekkende vloeistof onmiddellijk wordt vervangen.


Koelsysteem

Het koelsysteem is een integraal onderdeel van BMW motoren om ze koel te houden. Alle BMW eigenaren moeten weten hoe hun koelsysteem werkt en op welke tekenen ze moeten letten als er problemen zijn.

De radiator, de warmtewisselaar en de waterpomp zijn essentiële elementen van het BMW koelsysteem. Deze onderdelen zijn essentieel voor de gezondheid van je motor en moeten regelmatig onderhouden worden als ze niet optimaal functioneren.

De waterpomp circuleert een koelvloeistofmengsel (meestal samengesteld uit mono-ethyleenglycol en gedestilleerd water) door het motorsysteem. De thermostaat regelt de temperatuur van deze vloeistof in overeenstemming met wat er binnenin gebeurt.

Oudere modellen gebruiken convectiekoeling door luchtstroom om de vloeistof te koelen, terwijl modernere systemen gebruik maken van een warmtewisselaar die de hete vloeistof door een kamer met transmissieolie laat circuleren in plaats van rechtstreeks door de radiator.

Moderne modellen maken gebruik van geavanceerde elektronica om de thermostaat en de waterpomp te regelen, met meerdere bedrijfsmodi die ontworpen zijn om aan verschillende koeldoelstellingen te voldoen. In de Eco-stand bijvoorbeeld schakelt de computer de waterpomp uit om het brandstofverbruik te verminderen en energie te besparen.

Als je auto oververhit raakt, is het essentieel dat je hem snel laat nakijken door een gekwalificeerde technicus; anders kunnen reparaties duur uitvallen. Bij Firestone Complete Auto Care in Phoenix kunnen we een beleefdheidscontrole van de radiator uitvoeren om er zeker van te zijn dat alles naar behoren functioneert en je koelsysteem doorspoelen om oude vloeistof te verwijderen die leidingen en onderdelen verstopt.


Elektrische ramen

Elektrische ramen zijn een uitstekende voorziening op veel BMW modellen, die bestuurders comfort bieden en je tegelijkertijd in staat stellen de deur te openen zonder deze te openen! Elektrische ramen maken het rijden in je auto veel aangenamer!

Helaas kunnen mechanische apparaten van tijd tot tijd problemen ontwikkelen. Deze problemen zijn niet alleen ongemakken, maar kunnen ook kostbaar worden!

Als je elektrische raam niet goed werkt, is het essentieel om het onmiddellijk te laten repareren. Dit zijn een van de meest essentiële voorzieningen in je auto en een kapotte ruit kan een ergernis zijn om mee om te gaan.

Gelukkig zijn er verschillende stappen die je kunt nemen om te voorkomen dat je elektrische raam kapot gaat. Eerst en vooral, zorg ervoor dat het altijd schoon en droog blijft.

Ten tweede, houd het geolied om te voorkomen dat er corrosie ontstaat. Stel ten slotte een regelmatig onderhouds- en serviceschema op om eventuele problemen op te sporen voordat het grote problemen worden.

Ten derde kun je ervoor zorgen dat de elektrische ramen van je BMW 318d niet bevriezen bij koud weer. Dit kan voor veel BMW-eigenaren een ernstig probleem zijn, want vriestemperaturen kunnen onderdelen van je raamregelaar overmatig belasten en er zelfs toe leiden dat ze helemaal niet meer werken.

Ten vierde kun je je BMW spiegels op afstand elektrisch inklappen met BimmerTech’s afstandskabelcodering. Programmeer het gewoon in je sleutelhanger en geniet ervan dat je spiegels automatisch in- en uitklappen!

Als je auto hulp nodig heeft met elektrische ramen, het koelsysteem of de verwarmingskern, kun je hem het beste naar een betrouwbare BMW monteur brengen. Niet alleen wordt je auto betrouwbaarder als de reparatie snel en nauwkeurig wordt uitgevoerd, maar het kan ook toekomstige reparatiekosten beperken.

Achterlicht

Het achterlicht van je BMW is een integraal onderdeel van de veiligheidsuitrusting, dat andere bestuurders signaleert wanneer je wilt remmen of afslaan. Ze verbeteren ook het zicht bij weinig of slechte verlichting, dus zorg ervoor dat ze blijven werken als ze uitvallen.

De meest voorkomende oorzaak van een defect achterlicht is een doorgebrande lamp. Hoewel dit probleem gemakkelijk kan worden verholpen als je weet hoe, is het aan te raden het door een ervaren monteur te laten controleren als je niet zeker weet waar het aan ligt.

Een andere mogelijke oorzaak voor het uitvallen van je achterlichten is een doorgebrande zekering of slechte bedrading. Laat dit probleem onmiddellijk onderzoeken om de veiligheid van jezelf en je passagiers te garanderen.

Na lange inactiviteit kunnen sommige LED-achterlichten dimmen en/of niet meer werken. Dit kan een aanwijzing zijn dat er een probleem is met de printplaat die de LED’s aanstuurt.

Gelukkig kan dit probleem gemakkelijk verholpen worden door de Valeo printplaat in het achterlicht te vervangen. Deze printplaat regelt hoeveel stroom er naar de LED’s gaat, waardoor ze veiliger en energiezuiniger worden.

Vervang deze printplaat door een die speciaal is ontworpen voor LED-achterlichten. Deze printplaten hebben ingebouwde weerstanden die de stroomtoevoer beperken, zodat je lampen niet voortijdig doorbranden.

BMW-eigenaren zouden kennis moeten nemen van deze eenvoudige en goedkope reparatie, maar het is het beste om je auto door een monteur te laten controleren als er problemen zijn met de achterlichten. Anders kun je ernstige gevolgen ondervinden als iemand je auto bij weinig licht of slecht weer aanrijdt.

Scroll naar boven