VW E-Golf problemen

De VW e-golf is het kleinste elektrische voertuig in hun line-up, met een oplaadbare batterij die kan worden gebruikt bij openbare laadstations.

Sommige eigenaren van de e-Golf hebben accuproblemen gemeld, terwijl anderen tevreden zijn over zijn prestaties en efficiëntie. Lees verder om meer te ontdekken over veel voorkomende problemen met je e-golf en ontdek of technici van Volkswagen ze voor je kunnen oplossen.

Over de VW e-golf

De Volkswagen e-golf is een elektrische versie van hun populaire Golf hatchback. Hij beschikt over een accu-aangedreven motor en heeft een groter rijbereik tot 200 km.

Volkswagen ontwikkelde zelf een elektromotor die 115 pk en 199 Nm koppel levert en het vermogen naar de voorwielen stuurt via een enkele versnellingsbak.

Voor meer rijplezier biedt de e-golf drie rijmodi en drie niveaus van regeneratief remmen. Standaard staat hij bij het starten in de stand ‘Normaal’, maar hij kan in de stand ‘Eco’ worden gezet voor meer milieubewustzijn.

In de ‘Eco’-stand wordt het maximumvermogen van de motor beperkt tot 94 pk en het startkoppel verlaagd tot 162 Nm. Bovendien wordt het vermogen van de airconditioning verminderd en de responscurve van het gaspedaal gewijzigd.

Als eerste voor een Volkswagen-model heeft de e-golf energiebesparende LED-koplampen. Deze lichten produceren meer verlichting met minder stroomverbruik dan Bi-Xenon lampen, terwijl ze toch energie besparen.

Hij is ook uitgerust met een verwarmd stuurwiel en verwarmde voorstoelen, voor een nog gezelliger rit bij koud weer.

De e-golf wordt geleverd met een wegenwachtplan dat gratis slepen en betaling van een taxirit omvat als je zonder lading komt te zitten. Dit elimineert de afstandsangst die veel bestuurders kunnen ervaren bij het rijden in een elektrische auto.

Elektrische problemen

Als je VW e-golf een elektrisch probleem ondervindt, kan dat een ernstige zaak zijn. Het elektrische systeem van je auto bestaat uit verschillende onderdelen en moet correct functioneren om je auto veilig en functioneel te houden.

Enkele veel voorkomende problemen zijn een slecht functionerende startmotor en defecte bougies. Deze problemen kunnen verschillende oorzaken hebben, zoals schade door knaagdieren of een ontoereikende accu.

Bougies zijn essentiële onderdelen van het brandstofsysteem van je motor, en ze moeten regelmatig vervangen worden om problemen te voorkomen. Een slecht functionerende bougie kan verkeerde ontstekingen of zelfs brand veroorzaken als hij niet wordt gecontroleerd.

Brandstofpompen zijn essentiële onderdelen in de motor van je Volkswagen Golf. Als die van jou beschadigd raakt, kunnen metalen vullingen van de pomp andere onderdelen van je brandstofsysteem vervuilen.

Misschien merk je dat je Volkswagen moeite heeft met schakelen, of dat de auto erg hoge toeren maakt en overmatig trilt als je probeert te schakelen. Dit kunnen tekenen zijn dat de brandstofpomp kapot is, wat een aanzienlijk bedrag kan kosten om te repareren.

Je Volkswagen heeft een ingewikkeld elektrisch systeem, dus kun je dit reparatiewerk het beste overlaten aan een ervaren monteur. Bij Turning Wrenches zijn onze autotechnici vertrouwd met Volkswagen en Audi voertuigen van binnen en van buiten en kunnen alle elektrische problemen die je kunt hebben diagnosticeren en oplossen.


Korte actieradius

De VW e-golf beschikt over een reeks geavanceerde technologieën. De hightech batterij is bijvoorbeeld samen met Panasonic ontwikkeld en beschikt over een batterij management controller om de temperatuur te regelen.

De VW e-golf biedt veel technologische vooruitgang. Zijn “Haldex-koppeling” stuurt bijvoorbeeld alleen vermogen naar de achterwielen wanneer dat nodig is – dit kan tot 50% brandstofbesparing opleveren.

De Volkswagen e-Golf maakt gebruik van geavanceerde technologieën, wat resulteert in een van de zuinigste voertuigen op de markt. Volgens Volkswagen verbruikt hij 17% minder brandstof dan een gemiddelde benzineauto.

Bovendien beschikt de VW e-Golf over de meest geavanceerde rijhulpsystemen, zoals een 360 graden panoramische zichtcamera en head up display die laat zien wat er voor je ligt. Dit kan bestuurders helpen bij het navigeren door files of smalle snelwegen door hen te waarschuwen voor kuilen en snelheidsbeperkingen in het verschiet. Bovendien detecteert deze gratis te gebruiken auto zelfs of je je veiligheidsgordel draagt – allemaal gratis. Met de VW e-golf zijn we getuige van het aanbreken van een spannend nieuw tijdperk in auto’s!

Problemen met de remmen

De remmen zijn een integraal onderdeel van het veiligheidssysteem van de VW e-golf, dus ze moeten regelmatig onderhouden worden om te garanderen dat ze optimaal blijven functioneren. Volkswagen servicemonteurs kunnen je remmen inspecteren en zo nodig vervangen; er kunnen echter verschillende problemen zijn die ervoor zorgen dat de remmen van je VW voortijdig slijten.

Een van de meest voorkomende problemen met de remmen van de VW e-golf is ongelijke slijtage van de remblokken. Dit kan zowel bij de voor- als achterremmen voorkomen.

Helaas wordt ongelijkmatige remblokslijtage vaak niet opgemerkt totdat een bestuurder problemen krijgt met de remprestaties van zijn voertuig. Tekenen van ongelijkmatige remblokslijtage zijn onder meer een zacht gevoel bij het uitoefenen van druk of een toenemend geluid tijdens het remmen.

Een ander veel voorkomend probleem is knarsen bij het remmen, wat kan duiden op schade aan je remklauw of rotor. Deze schade beschadigt ook de remblokken, dus het is essentieel dat je je remklauw laat vervangen als je dit opmerkt.

Voortijdige remslijtage kan worden veroorzaakt door verschillende factoren, waaronder je rijgewoonten en omgevingsomstandigheden. Om dit soort problemen te voorkomen, moet je ervoor zorgen dat je remmen bij elk servicebezoek regelmatig worden geïnspecteerd.

HVAC problemen

Veel VW e-golf eigenaren ervaren problemen met hun HVAC systemen. Deze kunnen bestaan uit een gebrek aan koele lucht, een onnauwkeurige thermostaat, of een losse ventilatorriem.

Stel eerst vast wat het probleem veroorzaakt. Als er bijvoorbeeld geen koude lucht uit komt als je het systeem aan- en uitzet, kan dat komen door een laag koelmiddel of een lekkende koelmiddelleiding.

Een ander veel voorkomend probleem is een niet goed functionerende ventilatormotor. Dit onderdeel transporteert behandelde lucht van het HVAC-systeem naar je cabine, maar het kan versleten raken, problemen hebben met de bedrading of last hebben van doorgebrande zekeringen.

Het is ook mogelijk dat de compressor niet goed functioneert en minder hard werkt, wat leidt tot een hard geluid en Freonlekkage waardoor je auto ruikt alsof hij in het zweet is gedrenkt.

Het is essentieel om te begrijpen dat je aircocircuit een complex systeem is met verschillende onderdelen die het kunnen begeven. De voornaamste onderdelen die gevaar lopen zijn de verdamper, het expansieventiel en de compressor. Daarom is het laten inspecteren van je systeem door een expert voor een diagnose aan te bevelen.

Problemen met de laadpoort

De VW e-golf beschikt over een laadpoort met twee kanalen en twee spanningen die zowel AC als DC laden ondersteunen – een belangrijke vooruitgang ten opzichte van de vorige generatie auto’s die slechts één kanaal en type 2 aansluitingen hadden.

Er zijn manieren om de efficiëntie van het opladen van je e-golf te verhogen, waardoor je brandstofrekening lager wordt en je minder lang hoeft te wachten op het opladen. Eén oplossing is het installeren van een accukoelunit die de accu’s tijdens het laden op een optimale temperatuur houdt.

Vergroot de actieradius van je e-golf met een nieuwe accu en lader. Een gloednieuwe accu in een e-golf kan je voertuig 50 procent meer vermogen en bereik geven, waardoor je woon-werkverkeer veel aangenamer wordt.

De meest opmerkelijke eigenschap van een elektrisch voertuig (EV) is zijn vermogen tot regeneratief remmen, een innovatieve manier om energie te besparen. Dit wordt bereikt door een slimme elektromotor die detecteert wanneer je over hellingen, vlakke oppervlakken of bergafwaarts rijdt en zijn motor activeert om energie van je wielen terug te winnen. Dit bespaart niet alleen geld op brandstof, maar verbetert ook de rijervaring.


Andere bekende problemen

Als je een Volkswagen e-golf bezit, kunnen er andere problemen zijn waar je op moet letten. Sommige eigenaren hebben gemeld dat hun voertuig niet start na het tanken, terwijl anderen vreemde knallende geluiden hebben opgemerkt bij het rijden.

Van sommige Golfs is bekend dat ze problemen hebben met hun powertrain control systemen, waardoor de motor verkeerd kan ontsteken. Als dit op jouw voertuig van toepassing is, kun je het beste een monteur laten inspecteren.

Bovendien staan sommige e-Golfs erom bekend dat ze problemen hebben met hun accubeheersysteem. Dit kan het gevolg zijn van elektrische pieken die door het systeem worden gedetecteerd en die kunnen leiden tot een onverwachte uitschakeling van de elektrische aandrijfmotor.

Door deze mogelijke terugroepactie is het mogelijk dat je je e-Golf niet lang kunt gebruiken. Volkswagen is begonnen met het versturen van berichten over een terugroepactie aan eigenaren van getroffen modellen.

Het is essentieel op te merken dat de e-Golf niet zo energiezuinig is als andere elektrische auto’s, omdat hij veel elektriciteit nodig heeft om zijn accu’s op te warmen. Dit kan het bereik bij koud weer verminderen. Gelukkig is deze auto ontworpen om energie te helpen besparen als de temperatuur daalt, door gebruik te maken van de warmte die door zijn aandrijflijnonderdelen wordt gegenereerd.

Scroll naar boven